Velkommen til

Prosjekter:

Skolelinux

OpenOffice på norsk

Linux i skolen er en idealistisk medlemsorganisasjon som vil tilrettelegge for og informere om bruk av fri programvare (f.eks. GNU/Linux) i norske skoler.

På disse nettsidene finner du...

Disse nettsidene er laget for at du skal finne interessant og relevant informasjon om bruk av Linux, GNU og annen fri programvare i det Norske skoleverket.

Under siden Nyheter og annonseringer vil du finne oppdatert informasjon og nyheter om det som skjer med Linux og fri programvare i skolen, samt nyheter og annonseringer fra oss i Linux i skolen.

Under siden Ressurssider og Lenker finner du lenker til sider om Linux i norske og utenlandske skoler. Her finner du også lenker til mere generelle Linuxsider og mange lenker til teknisk informasjon om Linux og brukerprogrammer under Linux.

Dersom du er it-ansvarlig og trenger hjelp til å installere og vedlikeholde Linux og brukerprogrammer er Ressurssider og Lenker stedet å starte.