SLX Debian Labs Årsberetning 2008 Virksomhetens art og hvor den drives ------------------------------------ SLX Debian Labs har som formål å støtte arbeidet til Skolelinux- og Debian-prosjektet, samt derivater av disse. Stiftelsen skal blant annet samordne utviklingen, fremme bruken, skaffe finansiering og ivareta materielle og immaterielle rettigheter. Stiftelsen eier hoveddelen av Skolelinux Drift AS som ble stifter 2005-12-02. I løpet av 2008 ble det gjennomført en emisjon i Skolelinux Drift AS der flere av Skolelinux-prosjektets deltagere kom inn på eiersiden. Stiftelsen støtter foreningen Fri programvare i skolelinux. Stiftelsen har sete i Oslo. Rettvisende oversikt over utvikling og resultat ----------------------------------------------- Stiftelsen mottok i 2008 donasjoner fra næringsdrivende aktører. Stiftelsen har jobbet for å hente inn donasjoner og støtte til virksomhetens primærmål, og vil fortsette med dette i 2009. Styret vurderer resultatet og den likviditetsmessige situasjonen som tilfredsstillende og regnskapet gir et rettvisende bilde over stiftelsens økonomiske situasjon. Eierandelen i Skolelinux Drift AS er skrevet ned til 0 ut fra et forsiktighetsprinsipp, selv om styret mener selskapet fortsatt har betydelig verdi og regner med å kunne skrive opp verdien i fremtiden. Fortsatt drift -------------- Forutsetningen om fortsatt drift er til stede, og årsregnskapet for 2008 er satt opp under denne forutsetningen. Stiftelsen har i 2008 mottatt støtte fra Qt Software/Nokia Norge AS. Arbeidsmiljø ------------ Stiftelsen har i løpet av 2008 ikke hatt noen ansatte. Ytre miljø ---------- Stiftelsen driver ingen form for produksjon og har derfor ingen påvirkning på det ytre miljø. Likestilling ------------ Stiftelsen har ved utgangen av 2008 ingen ansatte. Styret består av 4 menn. Styret har ut fra en vurdering av stiftelsens størrelse og mangelen på ansatte ikke funnet det nødvendig å iverksette spesielle tiltak med hensyn til likestilling. Oslo, 2009-08-28 I styret for SLX Debian LAbs Petter Reinholdtsen Styrets leder Rune Ertzgaard Jørgen Grønlund Knut Yrvin Styremedlem Styremedlem Styremedlem *** *** Kommentar: Årstallet i signaturdatoen ble opprinnelig skrevet feil. Originalt stod det skrevet "Oslo, 2009-08-28", men dette er, etter avtale med revisor, korrigert manuelt i innsendt Årsberetning, og i dette dokumentet.