Merk: Alle fristene går ut kl. 24:00 den aktuelle dagen.
1: Før hvert styremøte opprettes en møtekomite bestående av en eller
flere styremedlemmer/varamedlemmer. Møtekomiteens oppgaver er å sette opp
og påse at
tidsfrister holdes, legge ut saksliste og sakspapirer (med hjelp fra
vevmester),
sette opp forslag til avstemming, telle stemmer og påse at avstemmingen foregår
korrekt. Møtekomiteen har også ansvar for å utnevne og varsle vararepresentant
dersom nødvendig.
2: E-post sendes styret med forslag til sak som
skal behandles av styret,
tydelig merket med "styresak" e.l. i Temafeltet. Om mulig skal det
legges ved saksdokumenter og forslag til vedtak.
3: Styremøter avholdes et møte av gangen,
med på forhånd bestemt saksliste og frist for saksbehandlingen.
Diskusjon og stemmegiving
foregår på styrets e-postliste. Saksliste og sakspapirer, forslag til
avstemming og referat fra styremøtet legges ut på styrets nettsider.
De blir ikke distribuert på
styrets e-postliste og det er styremedlemmenes ansvar å følge med, og holde
seg oppdaterte.
4: Møtekomiteen fastsetter frist for forslag til nye saker som
skal tas opp på pågående (neste) styremøte.
5: Møtekomiteen fastsetter frist for
å komme med forslag til endringer, vedtak og motforslag. Denne fristen skal
være tidligst 1 uke etter fristen for forslag til nye saker.
6: Så snart som mulig etter at denne fristen har gått ut, og senest
innen to dager, legger møtekomiteen ut endelig forslag det skal stemmes over.
Dette må inneholde alle alternativer det skal stemmes over.
7: Stemmefristen er deretter en uke. Det er kun mulig å stemme 1 gang
pr. sak, alle senere stemmer fra samme styremedlem ignoreres.
8: Dersom noen har innvendinger mot et eller flere av
forslagene det skal stemmes over,
eller innvendinger mot saksbehandlingen, må disse innvendingene
legges frem så snart som
mulig etter at møtekomiteen har lagt ut endelig forslag det skal stemmes
over (punkt 6)
og senest innen 3 dager etter denne dato. I dette tilfellet må
møtekomiteen fastsette ny frist i hht. punkt 5 for denne spesifikke saken.
Hele styremøtet forskyves i dette tilfellet, evt. kan møtekomiteen velge
å forskyve bare denne spesifikke saken, dvs. at de andre sakene følges opp
i hht. opprinnelig plan.
9: Medlemmer som vet de ikke kan stemme må så snart som mulig varsle
møtekomiteen om dette slik at møtekomiteen kan innkalle varamedlem.
10: Stemmegivingen skal inneholde stemmer for alle sakene, med
følgende muligheter: for, imot eller blank.
11: Så snart som mulig etter at stemmefristen er over, og senest innen
en uke, legges referat fra styremøtet med forslagene det ble stemt over
og alle stemmetall. Det er sekretærens oppgave å skrive referat fra
styremøtene.